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ナルミヤ・インターナショナル、台湾に「プティマイン」1号店を出店。ワールドの海外事業開発室と連携し、海外市場への展開を開始
―3月27日(木)三井ショッピングパーク ららぽーと台北南港に―
株式会社ナルミヤ・インターナショナル(本社:東京都港区、代表取締役執行役員社長:國京紘宇)は、ベビー・キッズブランド「petit main(プティマイン)」の海外1号店を2025年3月27日(木)、三井ショッピングパーク ららぽーと台北南港に出店しました。
今回の出店は、株式会社ワールド(本社:神戸市、代表取締役 社長執行役員:鈴木信輝)の海外事業開発室と連携し、グループの経営資源を活用した海外市場に向けた展開の一環として、ブランド認知度の向上と販路拡大を目指します。
三井ショッピングパーク ららぽーと台北南港 4階「petit main」<約50坪>
お子様連れでお買い物しやすい開放感のある空間づくり
今回の台湾への出店は、現在のインバウンド売上とオンラインストアに集客をしている海外ユーザーの状況を鑑みて出店国とブランドを選定しました。ナルミヤ・インターナショナルは、昨年秋に「NARUMIYA ONLINE」のグローバルECサイト(https://www.narumiya-global.com/en/home/ )を立ち上げ、アジア圏を中心に本格的な越境EC展開を開始しており、今回の実店舗出店で得たお客様のニーズをもとに相乗効果を狙います。今後は1号店である台湾を中心に、まずはアジアを中心とした出店を進め、ブランド認知度の向上を目指します。
台湾での展開においては、店舗開発やマーケティングなどで(株)ワールドの海外事業開発室ならびに台湾和亜留土股份有限公司(http://www.worldtaiwan.com.tw/index.php )と連携することで、両社のシナジー効果を最大化し、グローバルなブランド展開を進めます。
「プティマイン」は、手頃な価格とトレンドを取り入れたデザインが人気のベビー・キッズブランドとして、国内では主にショッピングセンターで展開しており、台湾南港店では50cm(新生児)から130cmまでの幅広いサイズ展開で多彩な商品を取り揃えます。今後は、現地のニーズに合わせた品揃えも強化しながら、限定商品の発売やイベントも開催することで、現地のお客様にブランドの魅力を伝え、ファンの拡大を目指していきます。
出店館 三井ショッピングパーク ららぽーと台北南港について
名称:三井ショッピングパーク ららぽーと台北南港(たいぺいなんがん)
(現地表記:Mitsui Shopping Park LaLaport 南港)
所在地:台湾 台北市南港區經貿二路131號
交通アクセス:MRT文湖線「南港ソフトウェアパーク駅」徒歩1分
MRT板南線・文湖線 「南港展覧館駅」徒歩3分
台北駅から車で約20分、台北松山空港から15分の交通至便な立地に位置し、台北市の新都心としての複合的な街づくりが進み、さらなる発展が期待される南港経貿園区にオープン。物販、飲食を中心に約280店舗が開業し、2025年4月以降シネマとレストラン区画、2026年上半期にはキッザニアが順次開業、全店舗開業タイミングには約300店舗規模の施設になる予定です。
「petit main(プティマイン)」について
2011年春夏から展開し、現在国内のショッピングセンターを中心に148店舗を展開。ママ・パパの声から生まれた「スマイルシリーズ」など、機能性と快適な着心地、高いデザイン性を備えた商品を展開しています。
台北南港プティマイン店では、50cm(新生児)から130cmのラインナップが揃います。またオープニングキャンペーンとして、お買い上げの方に「petit main」ロゴとキャラクターの“ププ&テテ”イラストがキュートなオリジナルバルーンをプレゼントしました。
*バルーンプレゼントは無くなり次第終了。
◆対象:0~9歳(ガールズ&ボーイズ)サイズ:50~130cm
トレンドファッションに子どもらしさをプラスした、デイリープライスで楽しめるガールズ&ボーイズブランド「プティマイン」
店頭に「Japan × ナルミヤキャラクターズ × petit main」フォトスポットが登場!
オープンを記念し、店舗には日本の文化を感じられる富士山と桜をモチーフに、ナルミヤキャラクターズが登場するフォトスポットが登場。現地のお客様に「プティマイン」の人気キャラクター“ププとテテ”と一緒に写真撮影をお楽しみいただきます。
「プティマイン」のウェアやアイテムに登場するオリジナル人気キャラクター
“くまのププとうさぎのテテ”
Narumiya International Opens First petit main Store in Taiwan to Launch Overseas Expansion in Collaboration with World’s Overseas Business Development Division
Narumiya International Co., Ltd. (head office: Minato-ku, Tokyo; President, Representative Director and Chief Executive Officer: Hirotaka Kunikyo) opened the first overseas store for its petit main clothing brand for babies and children in Taiwan on Thursday, March 27, in the Mitsui Shopping Park LaLaport TAIPEI NANGANG. The Company launched the store in collaboration with the Overseas Business Development Division of World Co., Ltd. (head office: Kobe City, Representative Director of the Board, President and Executive Officer: Nobuteru Suzuki) to raise brand recognition and expand its sales channels in a drive to develop overseas markets by leveraging the Group’s management resources.
petit main store (approximately 165 m2) with an open layout designed for shopping with children, located on the fourth floor of Mitsui Shopping Park LaLaport TAIPEI NANGANG
For the latest store opening, Narumiya International selected Taiwan and petit main for location and brand based on current inbound sales and its online shopping presence as it expands into overseas markets. The Company had launched the full-scale development of its cross-border EC operations in Asia last fall with the introduction of its global EC site, NARUMIYA ONLINE (https://www.narumiya-global.com/en/home/) and intends to generate synergies based on insights into customer needs from the store in Taiwan, its first physical location overseas. The Company will concentrate on developing its business in Taiwan while also promoting new store openings, mainly in other parts of Asia, to boost brand recognition outside of Japan.
Narumiya International will develop its business in Taiwan in collaboration with the Overseas Business Development Division of World Co., Ltd. and World Taiwan Fashion Co., Ltd. (http://www.worldtaiwan.com.tw/index.php). This partnership
will encompass store development, marketing, and the maximization of synergies between the companies to promote global brand development.
In Japan, petit main products for babies and children, known for their reasonable pricing and trendy designs, have primarily been available in shopping centers. The Nangang store in Taiwan will offer a variety of items in a wider range of sizes,
including sizes from 50 cm (newborns) to 130 cm. The Company will add to the product lineup to meet local needs, while also offering limited-edition products exclusive to the Nangang store and hosting events to showcase the brand’s appeal to local customers and expand its fan base.
About Mitsui Shopping Park LaLaport TAIPEI NANGANG
Name: Mitsui Shopping Park LaLaport TAIPEI NANGANG
Location: No. 131, Jingmao 2nd Rd., Nangang District, Taipei, Taiwan
Access: One-minute walk from Nangang Software Park Station on the Taipei Metro (MRT Wenhu Line)
Three-minute walk from Nangang Exhibition Center Station on the Taipei Metro (MRT Bannan Line)
The store is conveniently located about 20 minutes by car from Taipei Station and 15 minutes from Taipei Songshan Airport, in Nangang Jingmao Park—a mixed-use district being developed as Taipei’s new urban center, in anticipation of potential future growth. Around 280 stores, mostly retailers and restaurants, have already opened, with future additions to include a cinema and restaurant area in April 2025 and KidZania in the first half of 2026. Once complete, the development will be home to about 300 establishments.
About petit main
The brand was launched in 2011, with products for the spring/summer season and 148 stores in operation, mainly in shopping centers across Japan. Known for its focus on functionality, comfort, and high design quality, the brand offers such products as the Smile Series, created in response to feedback from both mothers and fathers.
The Taipei Nangang petit main store offers products in sizes ranging from 50 cm (newborn) to 130 cm. As part of the opening campaign, customers who made a purchase were given an original balloon featuring the petit main logo and a cute illustration of the brand characters, pupu and tete, until supplies ran out.
Target: Children, both boys and girls, newborns to nine years old, sizes 50 to 130 cm
A brand for girls and boys, petit main adds a childlike touch to trendy fashions with affordable prices.
“Japan × NARUMIYA characters × petit main” photo spot in the store
To commemorate the opening, a photo spot featuring Narumiya characters has been set up in the store, with motifs of Mount Fuji and cherry blossoms, offering a taste of Japanese culture.
Customers can enjoy taking pictures with popular petit main characters, pupu and tete.
Two popular, original characters—pupu the bear and tete the rabbit—
appear on petit main clothing and other brand items.